Hon blev bara sämre...

Skrev ju i onsdags hur hjärtat kändes sämre igen men hoppades att hon skulle må gott av lite sömn, tyvärr hade jag väldigt fel. När hon väl vaknade igen var hon slöare än tidigare och bara reste upp huvudet lite för att titta så jag var där och sen ville hon somna om igen, hon sov på mitt bröst i fyra timmar... Jag fick inte i henne något att dricka eller äta överhuvudtaget så då tog jag och ringde upp till sjukhuset och dom ville att vi skulle komma upp med henne. Där fick vi komma in snabbt som tur var och vi träffade en jätte bra barnläkare men det slutade med att hon ville lägga in Felicia. Så vi blev inlagd och fick komma hem idag, ÄNTLIGEN! För fyy så hemskt det är att vara på sjukhus och se hjärtat så ynklig, det gjorde så ont i hjärtat på mig.... eftersom vi dessutom var magsjuke patienter var vi isolerade och fick inte gå utanför dörren till vårt rum, misär =(

Direkt på kvällen när vi kom in så tog dom en hel del prover och satte dropp på Felicia i foten, det var nog hittills det jobbigaste jag gjort med henne. Hon skrek helt hysteriskt och ropade mamma och ville bara att jag skulle ta henne därifrån.... allt jag kunde göra var att sitta och krampaktigt hålla fast henne så dom inte skulle göra illa henne mer än nödvändigt, fyyyy var inte långt ifrån tårarna där. Mitt i allting fick hon även tillbaka feber, det blev stopp i tårkanalen på henne så ögat svällde upp jätte mycket, hon var röd i öronen och när dom lyssnade på hjärtat hörde dom ett blåsljud. Det sista visade sig vara vanligt när små barn har feber och infektion i kroppen för då får hjärtat jobba så hårt, phu!

Nu sitter hon här brevid och är betydligt piggare än hon varit och har både ätit och druckit lite sen dom kopplade bort droppet mitt på dan idag och även fått behålla det en stund innan det kom ut igen =) Så strax efter lunch fick vi åka hem till pappa igen, som vi har längtat =)

297515-234

En trött sessa och med ett svullet vänster öga...

297515-235

Lilla skatten med droppet i foten...

297515-236

Lilla fossingen där dom stack så de gjorde ont...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0