Fredag och storm

 
 
Min fina ♥
 
Jaa nog är det ganska skönt att sitta under en filt i soffan med massa tända ljus och ett glas rött, utanför blåser det som attans och snön yr verkligen omkring. Jag är jätteglad att det blivit vinter och vitt ute, men vad hände med lagom?! Hade väl kunnat singla ner lite stora fina snöflingor i lagom mängd istället för det här. Kom ut imorse och det hade drivit in massa snö på vår gård plus en plogkant. Fick dra med mig Valter ut för att skotta men han bara grät för han ramlade i snön och den piskade honom i ansiktet, så mina underbara föräldrar kom och ryckte in. Vad skulle jag göra utan dom?! ♥
 
Måste erkänna att jag är inte den bästa på laga mat när jag är hemma själv, självklart är ju Valter hemma men det känns som han uppskattar färdig pytt i panna lika mycket som oxfilé =) Så oftast blir det hämtmat, mat hos mina föräldrar eller fil & flingor ;) Men ikväll kände jag inte för att gå utanför dörren och efter en dålig lunch så blev det pasta och pastasås. En enkel pastasås som jag gör ofta för den är så fantastiskt god, speciellt med ett glas rött ;)
 
Men nu blir det Idol final i soffan, vem tror ni vinner ikväll?! =)
 
 
ca 1 hg rökt skinka på bit
ca 1 hg pepparsalami på bit
1 pkt bacon
1 burk krossade tomater
2 dl creme fraiche
1-2 vitlöksklyftor
 
Så enkelt men så gott!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0