Kvällstips

 
 
Kvällens tips blir denna pastarätt som Andreas gjorde till mig ikväll, vi har ätit den nu några gånger och jag tycker den är fantastiskt god. Så när ni ätit så mycket julmat så ni är less på den, vilket jag blir ganska snabbt, och vill äta något annat så tycker jag ni ska testa det här.
 
Pasta Italiano
 
500 g kycklingfilé
300 g fryst bladspenat
2 dl creme fraiche
2 vitlöksklyftor
ca 8 soltorkade tomater
0,5 tsk curry
1 tsk sambal
1 tsk salt
Svartpeppar
 
Täck bladspenaten med lättsaltat vatten och låt det koka upp. Krama sedan ur allt vatten ur spenaten. Bryn kycklingen med curry och sambal, sedan salta och peppra. Hacka soltorkade tomater, riv vitlök och blanda i detta med kycklingen tillsammans med spenaten och slutligen rör du ner creme fraiche på låg värme.
Lovely!
 
 
Ikväll blev det norsk juldricka till maten =)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0