Bebisbubbla

 
Äntligen är lillebror här och vi gick in i den klassiska bebisbubblan ett tag =) Lära känna vår nye familjemedlem och lite tid för alla att hitta nya roller i familjen, och redan nu känns han så självklar, lilla Vidar 6 dagar gammal. 14 dagar för BF ville han komma till världen, 3 690 g och 50 cm lång. Otroligt omtyckt av sina storasyskon, jag hade inte förväntat mig den glädjen hos dom =) Jag känner mig fantastiskt bortskämd med en otroligt smidig förlossning och har verkligen mått väldigt bra efter. Självklart lite trött och tagen men lille V sköter sig exemplariskt och sover och äter mest. Idag var vi på läkarbesök och allt såg bra ut, väldigt skönt, 3 368 g nu så lite har han gått ner så det får vi fixa med lite mat =)
 
Nu behöver mammahjärtat bara jobba lite med lite dåligt samvete att inte alltid räcka till lika mycket som tidigare, en liten Valter som är otroligt ledsen när vi lämnar honom på förskolan så vi riktigt får bita oss i läppen när vi går därifrån för att inte tårarna ska rinna så han ser. Och till storasyster känns det som jag allt för många gånger måste säga, vänta snart.... även om hon har stor förståelse. Men det känns som lille Vidar kommer ha två syskon som kommer ta väl hand om honom =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0