På plats

Vi är framme på Västkusten och Göteborg :) Bilresan gick bättre än väntat och när vi checkat in på hotellet åkte vi till våra vänner Emma, Mats och lilla Björk för grillning. En jätte mysig kväll och deras hus var alldeles fantastiskt och stort :) Felicia hade turen att det bodde en tjej som var lika gammal som henne där så lyckan var total för henne :)

Nu ska vi ge oss ut för en heldag på Liseberg!!

Vi har det bra...

Vi här i bilen :) Igår kväll startade vi vår roadtrip och mellanlandade i Västerås för lite sömn inatt. Hela familjen tog en rejäl sovmorgon och åt en riktigt god hotellfrukost innan vi rullade vidare ner mot Västkusten. Nu håller vi tummarna att vi har vädergudarna med oss!

Men just nu lyser solen och himlen är klarblå :)

Det blev en dag på stranden

Ja det är inte mycket som skiljer ena dagen från den andra, dagarna flyter ihop och man har knappt koll på vilken dag det är. Men det är väl det som är charmen med semestertider, att bara ta dagen som den kommer =) Vi började dagen med frukost i trädgården, packade sedan ihop oss och åkte på stranden, blev tyvärr lite molnigt på eftermiddagen så vi åkte hem lite tidigare.

När vi kom hem stod familjen Gustin här och Johanna överraskade mig med en jättefin strandväska =) Efter en liten fika med dom så åkte jag och Felicia en sväng på KappAhl där jag hittade två tröjor och ett par jeans till V som han kan ha till hösten, jättenöjd var jag, så mycket roligare kläder nu när man inte behöver köpa på bebisavdelningen.

Men nu ska jag fortsätta med lite stryktvätt och annat fix inför vår semestertripp!

Nyvaken skatt vid frukost

Syskonkärlek ♥

På väg ner på beachen

Älskar Felicias shorts från Rockefella, linne från H&M

Ny baddräkt för dagen från Åhlens

Lilla V som det bor en liten badkruka i, tycker mest om att gräva i sanden =)

Sommar, sol och strand

ÄNTLIGEN har vi fått haft en helt underbar sommarvecka även här i Norrland, vi har varit på stranden varje dag den här veckan. Vi är verkligen bortskämd och har en helt underbar och fin sandstrand bara några minuter från stan, och det är härligt att få semestra lite hemma också.

Till helgen packar vi väskorna och åker söderut på lite semester, hela familjen den här gången!

Frukost i det gröna

Finns det någon bättre start på dagen än att få äta frukost utomhus...? Imorse var det strålande sol och sådär härligt varmt när vi vaknade och innan resten av familjen vaknade så gick jag ut barfota i bara morgonrocken och bara gick omkring i trädgården, vattnade lite, rensade lite och bara njöt av tystnaden =)

Sedan gjorde vi ordning en riktigt god frukost som vi tog med oss ut och njöt av i den underbara sommarmorgonen...alla utom storasyster, hon tog en riktig sovmorgon =)

En dag på stranden

Äntligen blev det lite finväder även här! Vaknade till en solig men fortfarande blåsig dag men vi bestämde att det fick bli stranden ändå, och det var en himla tur för det vara blåsigt till en början och sen blev det riktigt skönt. Båda barnen lekte och hade jättekul, riktigt kallt i vattnet men det stoppade inte Felicia =) Vi kör en repris imorgon om det fortsätter att vara fint.

Avslutade sen dagen med ett Step Intervall pass så då känns det ännu bättre att krypa upp i soffan!

Plötsligt händer det

Tror knappt de är sant, V har sovit två hela nätter utan att äta nu. Tog bara sådär drygt ett år ;) Men jag vågar knappt hoppas på att de fortsätter...

Här blåser det typ storm idag, skittråkigt!! Men vi fick med oss ett skåp hem igår så A monterar det på nedervåningen medan jag och V busar uppe. Bara några timmar kvar tills alla i familjen är hemma!

Att äntligen få träffas

Åh så underbart det var att få träffa mitt hjärta idag, och så galet underbart det var att känna hennes längtan och hur glad och längtansfull hon var. Jag fick så mycket kramar och så mycket närhet och hon höll mig hårt i handen, själv snusade jag in mig i hennes hår och hud och bara andades in lukten och njöt. Min fina fina skatt, nu saknar jag henne nått kopiöst, men om två dagar kommer hon för att vara här en längre period och då ska vi leka, mysa, bara vara och åka på lite semester.

Vi var på Cirkus Elvira, vi var i lekparken, vi åt lite lunch och vi fikade =) Det blev en heldag och det var en fantastisk dag. Hade tänkt att hinna med IKEA när vi åkte hem men det blev för sent så det kanske får bli en sväng dit imorgon. Vi behöver ett nytt skåp för alla fina bröllopspresenter, fick så mycket så vi har inte ens plats för allt =)

Nu ska jag krypa ner i soffan en stund, känner mig helt slut efter den här dagen...

Fru Prytz här

Jag är tillbaka =)
Med nytt namn och lite mer tid, tyvärr så fanns räckte inte tiden riktigt till där på slutet inför bröllopet och prioriteringen var ganska klar. Men... vi hade en helt fantastisk dag som blev mer än jag någonsin hade kunnat önska. Alla fantastiska vänner och familj som kom för vår skulle och firade dagen tillsammans med oss, magiskt! Vi har även hunnit med att vara iväg på bröllopsresa, till Side, bara jag och min man på tu man hand. Såå lyxigt med lite egentid, sol, bad, vila, äta och dricka gott och framför allt, komma ner i varv och landa i allt. Vi kom hem fyllda med energi för att ta tag i vardagen igen, men vara duktiga på att sätta lite guldkant på den =) Nu är det helt underbart att vara hemma igen, som vi längtade, vill bara pussa och krama på den lilla skatten hela tiden.

Stora skatten är hos sin pappa för två låånga sommarveckor, men snart är dom gjord, tycker inte om dom, två jobbigaste veckorna på året, men så är livet. Min fina stora skatt, det bubblar av längtan i mig och imorgon ska vi åka och hälsa på henne en sväng, klarar mig inte ända till på söndag, jag måste få en liten dos innan. Så glad att vi kan göra så, att en sån situation som är så tråkig är löst på ett sånt bra sätt. Tycker många ska se på oss, se hur bra det faktiskt kan bli, vi kan umgås alla och är väldigt bra vänner. Är stolt över oss, mig och Felicias pappa, och dom som vi delar vårt liv med för att vi gör det så bra för F ♥

Men tillbaka till bröllopet =) Jag ska försöka nu dag för dag och berätta lite om bröllopet, dela upp dagen lite, ge lite tips och idéer och visa massa bilder. För om ni bara visste vilka fina bilder vi fått från vår duktiga fotograf Marie, är så himla glad att hon var med oss hela dagen, bilder som vi har som ett minne för livet =)

Men nu ska jag ta och göra mig fin för vi ska iväg till våra fina vänner och äta middag!