Det här med veckopeng...

Felicia har ett tag frågat mycket kring det här med veckopeng och vad det är för något så idag kom diskussionen upp igen och jag sa att om man ska få veckopeng så finns det några saker man måste göra för att få det... I det här fallet sa jag då att, hon måste hjälpa till att städa på sitt rum, lyssna på vad vi säger utan att tjafsa och borsta tänderna utan protester, det tyckte jag var rätt harmlöst men ändå bra grejjer =)

Till svar får jag då av Felicia 5 år, " ja men det kan jag göra, hur mycket får jag då, 100 kr i veckan?!" Ungen tänkte visst bli miljonär på min bekostnad så jag svarade snabbt att jag hade nog tänkt mig 20 kr i veckan men hon nöjde sig "huvudsaken jag får en sedel" svarade hon då =) Sötnosen vi får väl se om det håller i sig och vad hon tänkte spara till, men det blir en bra erfarenhet för henne =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0