Vaccination x2

I torsdags var det dags för Valters andra vaccination och Felicas "6-års spruta", jag var lite orolig när båda skulle vaccineras att jag inte riktigt skulle räcka till där och Felicia ville absolut inte vara med när Valter fick sina sprutor och jag ville inte lämna henne heller ifall hon skulle bli ledsen. Men som tur var så har jag världens bästa mamma som ställde upp och följde med så hon kunde gå ut med Felicia medan det var dags för Valter. 
 
Felicia var så nervös för sin spruta och pratade väldigt mycket om den innan, men hon bet ihop och var jätte duktig när hon fick den, inte en min gjorde hon. Däremot så blev det lite jobbigt efter då hon förmodligen slappnade av för då var det väldigt nära att hon tuppade av, men efter lite vatten och några chokladgodisar så blev det bra igen =)
 
Valter däremot, han gjorde en min, han skrek! men lugnade sig betydligt snabbare än förra sprutan så det kändes skönt. Eftersom han fick så otroligt ont efteråt förra gången så gav jag honom Alvedon i förebyggande syfte den här gången och det hjälpte. Dagen efter fick han dock feber och var rätt ynklig hela dagen men som tur var så går det över =)
 
Felicia fick även mäta och väga sig och hon var nu 109,5 cm lång och vägde 17,6 kg, hon är inte så stor min lilla tjej ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0