Ni måste testa den här!

Nu har det äntligen vänt för stackars Felicia, igår var ingen bra dag och febern var hög så hon orkade bara ligga i soffan. Hon är väldigt förkyld nu men febern har börjat gå ner så idag har hon både duschat och ätit och vem känner sig inte piggare då ;) Nu ligger hon i soffan och kollar på film, Krakel Spektakel =)
 
Jag har haft ett recept liggande som jag länge tänkt prova och häromdagen gjorde jag en fantastiskt god långpannekaka, ni måste testa den! Perfekt kaka för det var alldeles lagom med en, alltid gott med något till kaffet ;)
 
 

Bountyrutor
 
Botten
3 ägg
4,5 dl socker
4 dl vetemjöl
1,5 tsk vaniljsocker
3 tsk bakpulver
4 msk kakao
225 g smör
2 dl kokande vatten
 
Kokoskräm
225 g smör
4 dl florsocker
2 ägg
1 påse kokos
 
Garnering
200 g ljus choklad
0,5 msk olja
 
Sätt ugnen på 175 grader.
Vispa ägg och socker poröst i en bunke. Blanda vetemjöl, vaniljsocker, bakpulver och kakao i en annan bunke och rör sedan ner detta i äggblandningen. Smält smöret och koka upp vattnet, tillsätt detta i resten. Vispa ihop till en smet. Häll upp i en långpanna med bakplåtspapper (ca 24*30). Bred ut smeten i långpannan och grädda mitt i ugnen ca 25 min. Kokoskräm: Smält smöret i en kastrull. Blanda ner florsocker, ägg och kokos.
Kyl kakan i frysen ca 30 min när den svalnat efter gräddningen. Bred på kokoskrämen och ställ in i frysen ytterligare en liten stund. Smält chokladen över vattenbad och blanda ner oljan. Bred sedan ut chokladen på kokosfyllningen och låt den stelna.
 
Hoppas det smakar! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0